Tuesday, February 3, 2009

Lawak hari senin.

Semalam time aku nak jumpe client. Terserempak ngan sorang engineer mat saleh ni sedang maki hamun study lamp yang rosak kat CRT Monitor dia. Lepas tu dia nampak la aku pastu dia tanye, aku bley repair lampu ni ke tak? Lantas aku kasitau aa pesal lak aku nak repair, sbb bukannye IT related pon. Dia yang muka amat blank dan agak radang berkate lagi yang lampu ni mmg utk PC dia. Gila mmg agak keras kepala sekor ni, biasek aa engineer sini berlagak pandai nak menang saje. Slang toksah kate la mmg pekat ozi abis, bibir pulak separuh cover oleh misai dan janggut blonde dia yang lebat, berbadan bulat dan besar. Bapak yang garang ni kate hati aku.

Aku masih terpinga² ape guna lampu ni utk pc? Pelik dan hairan. Lampu tu plak di taruk di atas CRT Monitor dia. Maknanya dia guna lampu tu bukan untuk baca kertas atau buku atau pon untuk terangkan sekeliling area. Hebat tul engineer ni connect lampu untuk pc untuk ape? Penat aku fikir akhirnya aku suruh dia explain elok² kegunaan lampu tu.

Jawab beliau dgn nada genius,

"Kon sai a foking thing onet! Blowdy screen is foking dark moet!"

Transelit to american english =
"Can't see a f**king thing on it! Bloody screen is f**king dark, mate!

Dengan tahan ketawa sambil tunduk, aku taruk lampu tu ke lantai elok-elok. Lepas tu aku tekan button kat monitor tu untuk terangkan screen brightness dan contrast. Wolla! Teranglah screen tersebut.

Terkedu ko mat saleh tu tanpa terima kasih tanpa hiraukan aku lalu dia duduk sambung keje dia.
Ingatkan engineer bijak abis la tu. Kesian.


*moral = Mat saleh is a d*ckhead.

No comments: