Tuesday, January 6, 2009

Judgement day.

Awal tahun dah ada issues. Aku ni agaknya mmg bermasalah kot. Kalau waktu di skolah dulu confirm dah kene labelkan 'Pelajar Bermasalah'. Adeeeee je mende yang akan terjadi dan dugaannya. So one of the issues:

PART ONE : Crucial dates for PR.
Received email from my lawyer. Saying the case officer would not grant PR until my spouse return back to Australia. Yup, understandable.
So bidadari will be here from 15 to 20 Jan next week. The thing is of course they will grant on working days which is only left on 15 (Thursday), 16 (Friday) and 19 (Monday). Neglect 20Jan as her flight going back to Brunei awal pagi.
Doa doa aaa byk² agak case officer tu grant on those three dates. InsyaAllah..Otherwise? Mmg sudah ditakdirkan aku bukan berezeki di perantauan mat saleh ni. I knew there's still a way to get PR but I might giving it up. Tak mampu la beb nak lawan takdir.

Meh kite share tgk betapa byk sbenarnyer dan spent for PR ni. Bagus utk rujukan siapa² nak apply PR. Dan aku rasa aku ni dah masak dah dgn selok belok PR ni. Neway nah:

Agak hilang akal gak aa the amount, plus minus AUD18570 tu brader! Banyak gile dah rupenya duet abis utk PR ni, walaupon mungkin still like 40% untung in money wise (earned > spent) tapi mmg rasa idup ni tak ke mana, stucked with loneliness. Jadi perlukah aku teruskan fight for the PR ni?In fact almost 5% je lagi nak granted PR ni, almost dapat ni. Satu keputusan akan diumumkan kelak along with the dates of 15th 16th & 19th dengan lafas Bismillah...

*aku dah tanamkan naza kalau dpt PR ni. Aku blanja sape2 yang doakan aku skali ni. Takleh ngelat mintak blanja kalau tak doakan.
*Part two to be continue.

*Hari ni hari malas aku, takde mood. Keje pon byk dah setel Kasiktau bos guna ayat 'crook' then now dah kat umah dah..hehehe...

No comments: