Friday, October 24, 2008

B for ?????

Waduh...kenapeeee laa sengal sangat hairdresser or barber or penggunting rambut kat ozi ni????Sengal! baru ingat nak balik keje ni nak update kegembiraan last weekend...

Aku ni jarang skali gunting rambut kat kedai mat saleh, biaseknyer kat makcik vietnam kat Inala je. Amat puas hati, murah dan pantas takyah ngade2 nak buat appoitment cam kedai mat saleh. Ni kali ketiga dah tragedi gunting rambut selamat di bumi omputeh ni. Laporannya seperti berikut:

Pertama:
Tempat Kejadian : Kedai gunting kat bawah Myer Centre

Waktu : First year uni sbb time tu aku tinggal kat Southbank.

Tragedi : Minah salleh mmg agak rude, dan cam handal aa konon gunting zap zap zap tak tgk pon rambut sambil borak² ngan member dia. Seram je gunting tu tahu je aa tajam giler. Sekali tgh zap zap zap, zaaaazzzruupp! bunyi smacam, dan dah agak daaaaah die makan telinga aku sket! perkkkk nsib baikk aa tak darah..takuk sket jer...terus die kate sori sori sori...perkkk ilang telinga aku ni sape nak ganti? Terus freeeee takyah bayar ape².

Hasil : Spikey hair nasib baik senang. Ok laa hasilnya 70% puas hati.

----------------------------------------------------------

Kedua:
Tempat Kejadian : School hairdresser kat Queen St sbelah Subway

Waktu : Tahun lepas bersama Bijan dan Nurul.

Tragedi : Lembab gileerrr tapi paham laa sbb apprentice jer. Tapi....baru jeee nak try style fringe depan, ketap ketap ketap die buat tak menjadi..pendek dan cam penan! sengal...sabo je arrr

Hasil : Dah cakap dah kat atas, cam penan. Penat kumpul rambut panjang depan.

--------------------------------------------------------------

Ketiga:
Tempat Kejadian: Mopheadz Saloon, Gladstone

Waktu : Sejam yang lepas

Tragedi : Haidresser yang gemuk dan berlagak pandai. Tanye how much die kate 25bux. so fair enuff aa sbb aku tak biasek lagi ngan town ni, once in a while 20bux ape salahnyer siap nak shampoo lagi..So what I wanted was really simple, trim pendek side and back. Kasik nampak telinga dan tak kene collar.At first dah lawa dah tepi. Then sampai turn gunting blakang tibe² die sauukkk sampai atas! aku tak nampak tapi dah rase dah cam sejuk airkon kene kulit kepale yang terpapang. Aku ok sabo lagi sbb blakang tak obvious sangat..Skali die trim trim side until zaaaapp die sauk sampai atas gak!! Bodooo gile! Nampak muka aku kat cermin hadapan tu muke merah giler! Aku tanyer aa pesal ko sauk? skali die bley jawab, "It would not look good just short on the side". Pepaaandaaaiii je ko! ARhhhhhggg time tu dah cam joe jambul. atas dan depan je panjang...pepandaaaaiiii jeee nak buat hairstyle aku. The task is bloody simple. Sengal..pastu die kate aa sori sori then die nak kaver buat spikey with fringe. Skali mmg soheh, kompom laaa sengal minah ni, fringe jadi pendek dan left to right ( i am right to left) and again nampak cam spikey hair with penan front!

Hasil : Aku suruh die amek no 4 sauk...sampai botak..and yes, aku BOTAKKKKKK!
Kalau nampak cam Michael Scolfield tu ok gak, ni cam kura kura especially i've put some weight lately. Die kasik free je takyah bayar, nasib baik aku ni tanak complaint kat boss die situ..S**T happened die pon nak carik makan gak. Hmmm tunggu jer aa kat opis kang sure kene makaaan punye ngan opismates. Urgh!! Weekend ni berkabung jer aa dlm bilik malas nak pi mane² tunggu je laa rambut panjang smula baru kuar bilik. :( :(


*bayang² mangsa tragedi october

*Wajah bengis mangsa

2 comments:

jon said...

gabra jugak kalau lu nak suruh gua trim rambut lu lepas ni..jadi temenggong jugah anak barieng kang tak pasal-pasal..

-Azman Mashor- said...

tak jon, lu punye saloon lagi jauh bagus dari derang..wa percaya kat lu..meh dtg sini bukak kedai kat sini wa confirm jd pelanggan tetap..